torsdag 1 oktober 2009

Nr:1, återanvänd disktrasorna

Det verkar komma som en överraskning för många, men det går alldeles utmärkt att tvätta disktrasor (typ Wettex) i tvättmaskin, istället för att slänga dem.
Jag brukar köra dem med vittvätten, alltså i 60 grader. På detta sätt kan man byta trasa så ofta man vill, t.o.m varje dag, med gott samvete. Vissa trasor måste jag haft i över 2 år nu! Och de håller fortfarande.

Jag har t.o.m (som den snåljåp jag är) räknat på detta: en wettex-trasa kostar ca 3-4 kr/st. Om du byter trasa varje vecka, sparar du nästan 200 kr på ett år. Det blir mycket godis för de pengarna! (Alltid en bra referensram tycker jag! Jag köper så mycket hellre godis än tråkiga saker som disktrasor för mina pengar! :) )

Dessutom: tvättmedel till en maskin tvätt kostar ca 1 kr (beroende på fabrikat). Om du sparar 3 kr på att tvätta en trasa istället för att slänga den, går ju hela den maskinen med vinst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar