torsdag 1 oktober 2009

En början

Den här bloggen har jag startat för att dela med mig av, och samla alla bra tips jag samlat på mig under åren. Tips för att spara tid, pengar och miljö.

Kort bakgrund: jag har studerat 8 läsår på universitet och högskola. För att ha råd med detta fick jag många terminer ta 75 % av studiemedlet (jag levde då på ca 5500 kr i månaden) och under den tiden jag bodde hos mina föräldrar, halva studiebidraget (ca 1000 kr i månaden då) eller inget alls. (För er som inte vet får man numer studiemedel för ett begränsat antal terminer heltidsstudier. Vill man studera längre tar pengarna slut.)

När jag flyttat hemifrån tog jag även körkort som jag betalade helt själv, på min skrala inkomst plus lite sporadiska extrajobb. För att klara detta, blev det min hobby att hitta nya sätt att spara pengar. Framför allt genom att dammsuga denna guldgruva som internet är! Tyvärr är de flesta hemsidor jag hittat amerikanska (även om de är väldigt bra!), vilket gör informationen svårtillgänglig för många. Därför vill jag nu, i största ödmjukhet, bidra med en svensk sida med de bästa tipsen jag hittills samlat på mig. Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar